נקודות למחשבה כאשר בוחרים ציוד למטבח:

קניית ציוד מטבח דומה לקניית מכשיר כלשהו - אינכם צריכים בהכרח לקנות את היקר ביותר, אולם אתם בהחלט רוצים לקנות איכות. הצעתנו היא להתחיל עם הדברים הבסיסיים ההכרחיים, ולהוסיף אחרים למגירות המטבח שלכם במשך הזמן, לפי הצורך. קחו בחשבון כי בד"כ תהיו טובים בבישולכם, במגבלת איכות הכלים בהם אתם משתמשים. אתם תצטרכו להגדיר לעצמכם מס' פריטים בסיסים על מנת להתחיל, וכל האחרים שנחמד שיהיו ברשותכם.

מספר סירים ומחבתות טובים הם הכרח. אינכם צריכים כל סוג שקיים אולם תרצו שיהיו לכם הדברים היסודיים ושיהיו לכם כמה מחבתות באמת טובות עם תחתיות כבדות. המלצתנו היא שתקנו את הפריטים באיכות הטובה ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם, מאחר והם אינם כל כך יקרים, אך יהיו ברשותכם זמן רב מאוד. הכלים הנכונים, פשוט מקלים מאוד על ביצוע עבודה טובה. אל תקנו את כולם בבת אחת, עדיף לבנות אוסף באופן הדרגתי עם צמיחת מיומנותכם והתלהבותכם

השיקול הראשוני בבחירת כלי בישול הוא החומר ממנו הוא עשוי. תשכחו מקניית מחבתות אלומיניום זולות או כל מחבת שהיא דקה וקלה. הן מוליכות חום עלובות ואתם תבזבזו יותר זמן על ניקוי החומר שנשרף בתחתית מאשר תיהנו מהאוכל שלכם. מוליכות חום חשובה ביותר לסירים, תבניות, ומחבתות בעיקר על הכיריים, כאשר חימום אחיד חיוני למניעת נקודות חמות השורפות מזון לפני שהוא בושל לגמרי, או כשמהירות החימום והתגובה לשינויי טמפרטורה עשויה להיות קריטית. לדוגמא, קיימות מחבתות העשויות פלדת אל-חלד (נירוסטה), עם תחתית מעובה המכילה אלומיניום,  ליצירת מוליך חום טוב. הבעיה בד"כ היא שמוליכות החום, בכלים שאינם באיכות גבוהה, אינה אחידה בכל המחבת, ותחתית האוכל שלכם תתבשל בשיעור ניכר של דיספרופורציה – שמוכרת כאפקט ה"נקודות חמות" - חלקים בתחתית המחבת חמים יותר מאחרים, בדרך כלל בדיוק במרכז תחתית המחבת, ההופכים את השחמת המזון באופן אחיד לאתגר מתסכל, וגורמים לחריכתו באותן נקודות. אינכם יכולים להשחים ולבשל מזון בצורה יעילה במחבת שכזו. במחבת יצוקה איכותית, בעלת מוליכות חום אחידה, תמנע תופעת ה"נקודות חמות", והיא אף מגיבה במהירות להגברה או הנמכת הטמפרטורה, וכך מאפשרת לכם בקרה מהירה על רמת החום.

קחו בחשבון גורמים כמו משקל, שהוא אחד המאפיינים החשובים ביותר בכלים העשויים ממתכת, מאחר שכבדי משקל פחות נוטים להתעוות בחום גבוה, עמידים בפני שקעים ומכות, ובדרך כלל עמידים יותר.

ככלל, אל תקנו ציוד – תבניות לעוגות, לוחות אפיה, או מה שלא יהיה – אלא אם כן הוא חזק מספיק להחזיק מעמד. למרות שזה עשוי להיות יותר יקר - זול יותר לקנות משהו רק פעם אחת. יצרנים רבים מציעים אחריות ממושכת, מה שאומר לכם משהו על כל שהם מצפים שהכלים שלהם יחזיקו מעמד לאורך זמן.

השורה התחתונה היא שכלי בישול טובים יותר יבשלו לכם אוכל טוב יותר. דרגת הנלהבות הקולינארית שלכם, סוג הבישול המועדף עליכם, והארנק שלכם - הם שיקבעו את בחירתכם הסופית

 

כל הזכויות שמורות© סושף®