סכין שף - הכלי החשוב במטבח

סכין שף הוא כלי מטבח חיוני, סכין לשימושים מגוונים המתאים למגוון חיתוכים הרחב ביותר - פעולות פריסה, קיצוץ, וחיתוך של כל סוגי המזון. אם אתם מתכוונים להשקיע בסכין שימושית אחת, סכין שף הוא סכין המטבח השימושי והנחוץ ביותר, תשקיעו בסכין שף אחת איכותית שתשרת אתכם לעשרות שנים.

לא פעם אנו נשאלים על מה כדאי להקפיד כשרוכשים סכין שף איכותי?

  • הלהב של סכין שף צריך להיות מפלדת אל חלד עתירת פחמן, בקשיות גבוההסכין שף טובה משפרת את איכות החיים. מאחר וסכין שף היא לב המטבח ומשמשת כמעט לכל פעולה במטבח. כדי שבאמת תוכלו ליהנות מסכין שף, הפרמטר המשמעותי ביותר לבחירת סכין טבח איכותית, כזו שתהיה חדה ותישאר חדה לזמן ממושך, הינו קשיות הפלדה שלה. סכין טבח מפלדה בקשיות גבוהה לא תדרוש השחזות רבות וחדותה תישמר לזמן ארוך יותר, לעומתה סכין שף עם פלדה רכה לא תשמור על חודה לזמן, תדרוש יותר השחזות ואף תיהרס קודם
  • אורך הלהב - האורך האופטימלי של להב סכין שף הוא  20 סנטימטר לפחות. כאן המקום להסביר כי ככל שלהב הסכין ארוך יותר הפעלת הסכין נוחה יותר, מאחר והחיתוך בסכין יהיה יעיל יותר הן בזווית החיתוך וגם נדרש לעבור פחות פעמים בכל חיתוך. להב ארוך משמע גם סכין יותר כבדה ויציבה, אך מנגד ככל שהלהב ארוך יותר נדרשת מיומנות גבוהה יותר של המשתמש, ולכן מוטב לפחות מנוסים להתחיל בצעד הראשון בסכין קצרה יותר, לצבור ניסיון ולהתקדם בהמשך לסכין עם להב ארוך יותר.
  • חיתוך בסכין שף איכותי תוצרת ווסטהוף דרייצק גרמניהכשאתם הולכים לקנות סכין שף, כדאי לכם לקחת ל"נסיעת מבחן" ולנסות להתיידד עם הסכין שבחרתם. החזיקו את הסכין ביד, ונסו אם המשקל נוח לכם, אם היא מאוזנת באחיזה וזה כשהיחס בין מידת הידית לאורך הלהב מרגיש "נכון" ומאוזן באופן מושלם כשלוחה של כף ידכם.
  • כשקונים סכין שף, חשוב לקנות סכין איכותית שתיטיב לשרתכם לשנים ארוכות, ותיתן בידכם רמת ביצועים מעולה במטבח ושירות לאורך שנים

    "בשיקולי עלות-תועלת, סכין שף מעולה היא הרכישה הראשונה והכדאית ביותר לחובב בישול. אין אביזר בישול שנעשה בו שימוש תכוף וקבוע יותר, וההבדלים בין סכין טובה לסכין עלובה, הן בנוחות העבודה והן בתוצאות (וגם בבטיחות: סכין קהה דורשת יותר כוח ונוטה להחליק ולפצוע) - עצומים ממש. לא בכדי מתחילים רבים מספרי הלימוד בתחום הבישול בפרק על הסכין ודרך השימוש בה. מעבר לכך, כשזאת רכישה חד-פעמית לכל החיים, לא שווה להתפנק?" דורעם גנט, הארץ, גלריה, 12/01/2007

מבנה הלהב של סכין שף ולמה כל חלק משמש?המבנה של סכין שף

  • החלק האמצעי של להב סכין שף מתאים לחיתוך וקיצוץ מזון קשה או רך. העיקול העדין של הלהב אידיאלי לקיצוץ כרישה, עירית, פטרוזיליה וכדומה. זהירות: סכיני שף הושחזו/לוטשו דק במיוחד לביצוע החיתוך הטוב ביותר. קיצוץ עצמות יגרום נזק לחורפה הדקה. כדי לעשות זאת אנא פנו למבחר סכיני הקופיץ לבשר שלנו.
  • החלק הקדמי של להב סכין שף מתאים למשימות חיתוך קטנות רבות. הוא שימושי במיוחד כדי לקצוץ בצל, פטריות, שום וירקות קטנים אחרים.
  • ניתן להשתמש בגב להב הסכין (עמוד השדרה היציב של הלהב) כדי לפרק עצמות קטנות או סרטנים.
  • הדופן השטוח והרחב של הלהב, מתאים לשיטוח ועיצוב חתיכות בשר כגון פילה, מעיכת שיני שום ואף להרמת המזון הקצוץ כמו פלטה
  • בעקב הלהב ומשמשים בו כדי להכות במכה חזקה פרטי מזון קשים במיוחד.

כל הזכויות שמורות© סושף®