מתי יין הוא במיטבו?

אין תשובה פשוטה לשאלה זו, מאחר ומעורבים כל כך הרבה גורמים. האם אתם רוצים שהיין ישמור קצת מעושרו או האם אתם מעדיפים אותו עדין, נינוח, בעל מורכבות רכה יותר של יין בשל לגמרי? זו לא בחירה קלה. מאיזה סגנון היין קודם כל? קברנה מצוין וחזק הזקוק ל – 10-15 שנה בבקבוק כדי להתחיל ולהראות שהוא הטוב ביותר? או יין קברנה קל לשתייה העשוי להתחיל ולאבד מטעמו (לדהות) לאחר חמש שנים?

מה שלא תהיה רמת הניסיון שלכם ביין, התשובה הטובה ביותר היא לבטוח בחך/בחוש הטעם שלכם.  טעמו יין בקביעות כדי לראות כיצד הוא מתפתח ושפטו מתי הוא הגיע לנקודה שבה אתם ממש נהנים לשתות אותו.

זכרו שהיין שלכם נוטה להתבגר (להפוך בשל) יותר מהר אם תנאי האחסון אצלכם אינם אידיאליים.

צינון יין

אם אין בכוונתם להגיש יין לבן ויין תוסס באופן מידי, החזיקו אותם בטמפרטורת חדר. לפני ההגשה, צננו למשך כשעה במקרר.

סגירה חוזרת של יין בפקק

בקבוקים פתוחים של יין בלתי תוסס ניתנים לסגירה חוזרת ויש לשמרם במקרר למשך שלושה עד חמישה ימים. לפני שתיית יין אדום, אפשרו לו לחזור לטמפרטורת חדר. יינות תוססים ניתן גם לשמר ליום או יומיים נוספים; לקבלת התוצאות  הטובות ביותר, השתמשו בסוגר מיוחד (שניתן למצוא בחנויות יין וחנויות לכלי בית).

אחסון יין

וודאו שטעמם של היינות שלכם יהיה תמיד הטוב ביותר ע"י אחסונם בצורה נאותה. כל סוג יין (תוסס או לא) צריך להיות מאוחסן במקום קריר עם טמפרטורה קבועה, רחוק מאור שמש ישירה ומקורות חום אחרים, כגון תנור. אם אתם מאחסנים ליותר מאשר מספר שבועות, הניחו את הבקבוק על צדו; היין מלחלח את הפקק, המתרחב ויוצר אטימה לאוויר.

 

כל הזכויות שמורות© סושף®