סכין חדשה לראש השנה זו ברכה

קניית סכין חדשה לראש השנה

רכישת סכין בערב ראש השנה אינה מנהג במובן הרגיל של המילה, אלא סגולה לפרנסה טובה. מה הופך אותה לסגולה? הרמז טמון בחדות ובהשחזת הסכין. במילים פשוטות: סכין מושחזת אינה פגומה. סכין חדה מסמלת התחדשות ושיפור, כמו גם יכולתו של אדם לדייק את עצמו ולהסיר את הפגימות שבליבו.

סמליות הסגולה שברכישת סכין בערב ראש השנה

כדי להבין מה עומד מאחורי הסגולה ניתן להסתכל על סופי התיבות בביטוי "פותח את ידך" - חת"ך. ניתן לגלות בתוכו מספר משמעויות מעניינות:

  1. "פותח את ידיך" מסמל את הנכונות לקבל את החדש.
  2. חת"ך – יכול לרמז על הנכונות לחתוך כל דבר שמונע את הפתיחה למציאות חדשה. לדוגמה, סיפורים ישנים או "אמונות מגבילות".
  3. סדר עדיפויות – לסדר מחדש את סדר העדיפויות כך שהולכים רק על הדברים שבאמת מרגישים כמתנה מהקב"ה. לדוגמה, לבחור בנתיב קריירה או עסקים שמרגיש מבורך על ידו.

במילים אחרות, אפשר להגיד כי רכישת הסכין וחידודה או השחזתה בערב ראש השנה עשויה לסמל את רצונו של אדם לחתוך את דרכו למציאות חדשה. לשחרר מכל "הכבלים הישנים", הסיפורים והאמונות השגויות.

להציב כוונה אמיתית, מקורית וחזקה במאה אחוזים – לקבל את החדש. והרי נאמר, "פותח את ידיך" – כמעין כוונה לקבל את כל הטוב שעומד לפניו.

"ביזיון" פירורי הלחם

סכין חדה ומושחזת חותכת לחם בלי להשאיר פירורים מיותרים. כלומר, אין "בזבוז לחם". במקרה הזה ומבחינה סימבולית – הלחם הוא כל השפע שאלוהים נותן. לא משאירים שום פירור. לוקחים את הסכין וחותכים את הלחם באופן מדויק.

ובכך "אין בזבוז". אין לתת לשום פירור מן השפע החדש "להתבזות".  במקרה זה, הדבר עשוי לסמל את הנכונות לקחת כל מה שהקב"ה מעניק בלי "לבזבז".

סכין חדשה לראש השנה לבני משפחה ולקרובים

האם לקנות סכינים לבני משפחה? יש לכך 2 דעות כפי שיוצג בהמשך.  ראשית, התשובה היא כן – כדי לחלוק איתם את הברכה והסגולה. שנית, התשובה היא לא – כי ישנה דעה שעל כל אדם לקנות לעצמו.

יש בכך מן ההיגיון – כי אם הכוונה מאחורי המחווה היא "לחתוך למציאות חדשה" הרי שמתבקשת מודעות וכוונה מאחורי פעולת הרכישה. ניתן לצייד אותם בידע (ואולי בגיפטקארד) לגבי הסגולה ולשלוח אותם לדרכם, לחנות סכיני האיכות המתאימה להם ולתת להם לעשות את הצעד הזה בעצמם.

לחילופין, יכול להיות שזה מדויק עד מאוד להעניק להם סכין ולספר להם על הסגולה על מנת להזמין אותם להשתמש ברכישה הזאת כדי להביע כוונה לקבל את כל מה שהקב"ה מייעד להם.

נשיאת סכין בכיס?

ישנו טעם נוסף לסגולה והוא זה המדבר על נשיאת סכין בכיס בראש השנה. ייתכן כי זה מסמל את הנכונות "הפיזית" לחתוך קדימה ולקבל את כל מה שהקב"ה מייעד.

כלומר, לחתוך כל מה שלא משרת, ולקחת בדיוק את חתיכת הלחם המדויקת "מבלי לבזבז פירורים".

במילים אחרות, מדובר על הסכמה חותכת וחד משמעית לקבל את הפרנסה שהקדוש ברוך הוא מייעד.

דעות וטעמים לגבי הסגולה

רבי יצחק אייזיק מזידיטשוב מסביר שהעניין מאחורי רכישת סכין חדשה וחידודה בערב ראש השנה, עשוי לסמל התחדשות ושיפור בחיים, בדיוק כמו שהאדם יכול "לחדד / להשחיז את עצמו" ולהסיר את הפגמים שבליבו.

סופר על הרה"ק מלובלין, שחילק סכינים בראש השנה לקרוביו. מוסבר שהרמז בסופי התיבות "חת"ך" מעיד על רצון לחתוך את הדרך לפרנסה והצלחה.

לעומת זאת, הרב שמשון פוקס מציין שאף שמדובר בסגולה עוצמתית, אין לקנות סכין ולתת אותה במתנה לאדם אחר, מאחר והברכה מקושרת לאדם המחזיק בסכין ונושא את הסגולה בעצמו.

האם לקנות סכין עם מסור?

האם הסגולה שברכישת סכין חדשה לראש השנה מתייחסת גם לסכין עם מסור? נדמה שהדגש הוא על חדות הסכין על כן גם סכינים עם מסור יכולים לעמוד "בתנאי" הסגולה. העיקר הוא שהסכין תהיה חדה וחלקה, כלומר במצב טוב ופועלת כמו שצריך.

וכמובן, בלי פגמים.

סגולה לקנות סכין בראש השנה  - בשורה התחתונה

מה שחשוב הוא הרצון לחדד ולהתחדש בשנה החדשה, בדיוק כמו שאת הסכין מחדשים ומשחיזים. הדגש הוא על הכוונה והתפילה לפרנסה טובה.

היכן לקנות סכין לקראת ראש השנה?

סושף היא חנות אינטרנטית מובילה בישראל לכלי מטבח וסכיני שף האיכותיים ביותר המשמשת כאתר הבית של סו שף יבואני כלי מטבח. חברת ייבוא ותיקה המתמחה במוצרים מהשורה הראשונה בעולם.

אתר סושף הוא חנות אונליין לאביזרי מטבח הגדולה והאיכותית בישראל, הכוללת מגוון של אלפי מוצרים איכותיים למטבח, מטובי היצרנים האירופאים (ולא רק...) במחירים המשתלמים ביותר ובזמינות גבוהה, ישירות ממחסני היבואן.

 בסושף תמצאו מגוון רחב של מוצרים ממותגים מובילים בחדשנות וביצירתיות, מטובי היצרנים, שיותירו חותם של איכות. המוצרים שאנו מציעים, הם ייחודיים או פשוט מוצרים טובים יותר.

בסושף מאמינים כי כל אדם זקוק למידע, לכלי הבישול או לרכיבים שאספנו, ויפיק מהם תועלת והנאה - ולא רק העילית הקולינארית.

כאשר פוגשים ב"בשלנים" בחנות, או גולשים באתר, רואים בבירור שבסושף בוחרים בכלים מקצועיים ואיכותיים, שיקלו על כל לקוח חובב בישול ואפייה, למצוא פתרון מושלם לצרכיו הקולינריים, או אף מתנה ייחודית לקרוב או חבר.

גם אלו שאינם נמנים על אוהבי הבישול והאפייה, לא יישארו אדישים למבחר הייחודי והאיכותי של הכלים והאביזרים למטבח המוצעים בחנות של סושף - הבית של הבשלנים.

כיבואנים, בסושף תמיד מעוניינים בטכנולוגיות ופיתוחים חדשים בעולם הקולינארי, אולם עליהם להוכיח עצמם בפנינו.

מטרתה של סושף לעולם לא תהיה למכור כלים אופנתיים, בעלי שימושים מפוקפקים (אלו כבר תופסים מקום רב מדי במדפים  ), כמו גם להתמקד רק במחיר - ולהתפשר באיכות. בסושף מקדישים תשומת לב רבה לעמידות ועיצוב המוצר, ומציעים מגוון רחב של מוצרי היצרנים הטובים בעולם.

סושף תמיד מתפתחת עם השינויים בצרכי לקוחותינו, וכאשר נוצרות הזדמנויות חדשות בשוק, אתם יכולים להיות בטוחים, שעבודה עם סו שף, תאפשר לכם ליהנות מהשירותים, הטכנולוגיה וההתפתחויות החדשות ביותר בתחום, בארץ ובעולם.

בסושף מקוים שהאתר עוזר לכם למצוא את המידע, השירות או המוצר לו אתם זקוקים.

להתייעצות מקצועית ניתן ליצור קשר במספר הטלפון: 050-5435510.