סכיני שף מומלצים

איך לבחור סכין שף – כל הטיפים שחייבים להכיר

סכין שף היא נכס חשוב למטבח. לצד הכלים הבסיסיים כמו סירים ומחבתות הכוכב הגדול של המטבח היא דווקא הסכין שמהווה את כלי האמנים החיוני והחשוב ביותר. סכין טובה כמו ווסטהוף תוצרת גרמניה, או יקסל תוצרת יפן, יכולה לעשות קסמים במטבח, אבל חשוב לזכור שסכין טובה היא לא רק עניין של בחירה נכונה, אלא לא פחות חשוב מזה היא המחויבות לתחזק את הסכין כנדרש.

סכין שף מומלצת לא חייבת להיות הסכין הכי יקרה בשוק, כמו שהיא צריכה להיות סכין מתאימה לייעוד ולשימוש שלה.

כמה מילים על העולם המופלא של הסכינים

סכיני שף מומלצים יש לא מעט, אבל החכמה היא למצוא את הסכינים הנכונות עבורנו. למרבה הצער ניתן למצוא כיום בשוק לא מעט אפשרויות יקרות מדי באיכות נמוכה מדי שזכו ליהנות מההפקר של יחסי ציבור מתוחזקים. התוצאה היא שאנשים משקיעים את המשאבים, אבל לא באמת נהנים מתמורה ראויה כפי שהיו יכולים.

סכין היא כלי עבודה מקצועי שמשמש את המטבח מדי יום עד הפעולות הקטנות ביותר. הוא כלי העבודה המידי של השפים הגדולים ביותר וכן גם את הטבחים החובבנים.  השקעה בסכין שף איכותית כמו Wusthof תוצרת גרמניה היא השקעה באיכות חיים לכל החיים ובהחלט יש מקום לעשות את שיעורי הבית ולהשקיע את תשומת הלב כדי ליהנות מסכין לחיים.

עולמם של הסכינים הוא עשיר ומגוון ומלא במאפיינים שונים שהופכים את הסכין ליצירה הייחודית שהיא. סכין איכותית מעניקה הנאה בשימוש בה וכן רמות גבוהות מאד של דיוק. סכיני עבודה איכותיות גם מקלות על העבודה מה שמאד רלוונטי בעיקר למי שמבלה שעות רבות במטבח.

סיווג של סכינים מקצועיות

את הסכינים נהוג לסווג לקטגוריות שונות, אלה מתייחסות לסוג המתכת של הסכין, כאשר במידה ומדובר על פלדה ישנם סוגים שונים של פלדה כמובן, אבל היא לא מהווה את חומר הגלם היחידי או הבלעדי לייצור סכינים. יחד עם זאת המאפיינים הייחודיים של פלדה ומגוון התצורות השונות שלה בהחלט הופכות אותה לחומר הגלם המועדף עבור להב הסכין.

מאפיינים נוספים שנוגעים לסכין מתייחסים להיבטים של חדות הלהב, שימור החדות, פרמטרים נוספים שחשובים בסכין הם היבטים של התנגדות לחלודה, כלומר עד כמה עמידה הסכין לאורך זמן בפועל וכן גם קלות ההשחזה היא פרמטר שחשוב לקחת בחשבון.

בסופו של דבר סכין טובה היא סכין שניתן לעבוד אתה לאורך זמן והתנאי ההכרחי לשימושיות הסכין לאורך זמן מבוסס על הנוחות שבהשחזה שלה. ככל שלסכין התנגדות גבוהה יותר להשחזה כך הפעולה קשה יותר, ולא בהכרח מתאימה למי שלא מעוניין להפעיל מאמץ רב.

שיפור מיומנות העבודה עם סכינים

בנוסף למאפיינים השונים של הסכין, העולם המופלא של סכינים מלא בטכניקות עבודה שונות ומגוונות שמאפשרות להפיק את המקסימום מהסכין וגם מעניקות חווית עבודה מהנה ומגוונת. אם אתם כבר משקיעים בסכין איכותית ההמלצה החמה היא ללמוד קצת על טכניקות חיתוך שונות ולשפר את המיומנות עבודה שלכם במטבח, זה בהחלט יהפוך אותו להרבה יותר אטרקטיבי.

לקבלת מידע נוסף על טכניקות עבודה וחיתוך כנסו כעת לאתר, בו תוכלו ליהנות גם מקטלוג סכינים מעולות אותן ניתן לרכוש ישירות מהאתר.